niedziela, 18 października 2015

Urządzenie odstraszające kuny z samochodu

Od samochodu bliskiej mi osoby dochodził osobliwy dźwięk, który zazwyczaj niekojarzony jest z w ogóle z dźwiękami, które potencjalnie samochody mogą generować. Samochód, wydający ów dźwięk to nówka sztuka z salonu. Samochód jest naszpikowany elektroniką, jak to w nowych autach ma zazwyczaj miejsce ma prawo wydawać taki sygnał dźwiękowy. Wpierw myślałem, że to rodzaj alarmu. Wszak sygnał uruchamia się w regularnych interwałach, co około 2 minuty. Okazało się jednak, że dźwięk taki generuje urządzenie odstraszające kuny, które mogłyby potencjalnie przegryźć jakieś przewody.

Jestem niezwykle wdzięczny osobie, które skomponowała krótki monofoniczny sygnał o wysokiej częstotliwości, iż sygnał jest miękki i ciepły i nie drażni zbytnio. Wszak osoba stojąca koło takiego auta przez dłuższą chwilę, które to auto generuje taki dźwięk co chwilę, w przypadku gdyby wysoki dźwięk odstraszający był dodatkowo drażniący. 

Z drugiej jednak strony zapomniałem, że ten dźwięk nie jest dla mnie, lecz jest moim doświadczeniem mimo woli. Jeśli już został on po coś zaprojektowany lub skomponowany, to po to, aby kogoś faktycznie podrażnić i odstraszyć. Przypuszczalnie dźwięk stosunkowo łagodny i miło dla mojego ucha może okazać się straszny dla kun. Moje doświadczenie okazało się być mniej ważne od praktycznego zastosowania sygnału. Chociaż może nie powinienem tych rzeczy porównywać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz